Senior telefon, dobrý den....
Co je sociální služba Senior telefon?
Senior telefon je sociální služba telefonické krizové pomoci (TKP) - linka důvěry zaměřená na pomoc a podporu uživatelů seniorů a osob pečujících o seniory. Je jedinou bezplatnou linkou krizové pomoci a poradenství v ČR pro seniory s nonstop provozem. Na Senior telefon se obracejí uživatelé z celé ČR. Zřizovatelem linky je Život 90, jehož cílem je celistvé řešení lidských problémů člověka ve stáří.
Jakou pomoc Senior telefon nabízí?
Telefonickou krizovou pomoc.
Doprovázení uživatelů seniorů v dlouhodobé krizové situaci.
Podporu osob pečujících o uživatele seniory.
Sociální poradenství.
Poradenství v oblasti domácího násilí.
Podpůrnou péči uživatelům s psychiatrickými symptomy.
S jakou problematikou se senioři na Senior telefon obracejí?
Jedná se o široké spektrum sociálních problémů, které mohou nastat během stáří člověka od nejvážnějších až po běžné lidské problémy. Je to zejména:
· samota · mezigenerační vztahy · obavy, smutek · zdravotní stav · ztráta blízké osoby · rady a informace v sociální a právní problematice · týrání, zneužívání · domácí násilí · sebevražedné tendence atd.
Nejvíce zastoupená problematika je osamělost.
Stáří je životním obdobím, které rozhodně není ušetřeno krizových situací a událostí. Přirozené zdroje podpory a pomoci se vytrácejí.
Dochází ke ztrátě přátel, vrstevníků, sourozenců, životního partnera.
V této situaci může být velkou podporou obrátit se na telefonickou krizovou linku důvěry - Senior telefon.
Komu může Senior telefon pomoci?
Seniorům v krizové životní situaci.
Seniorům ohroženým zdravotními, sociálními a kriminálními riziky.
Rodinám seniorů, jejichž člen se ocitne v těžké životní situaci.
Osobám pečujícím o seniory.
Široké veřejnosti, která se náhodně stane účastníkem pomoci seniorovi.
Dalším subjektům poskytujícím služby seniorům.
Principy práce s uživateli:
Pracovníci Senior telefonu nabízejí formy pomoci od telefonické krizové pomoci, doprovázení až po sociální poradenství.
Pomoc v krizi spočívá především v poskytnutí podpory uživatelům a jejich zplnomocnění k vlastnímu řešení jejich problému.
Sociální služba telefonické krizové pomoci je anonymní.
Pracovníci Senior telefonu jsou povinni zachovávat mlčenlivost.
Na TKP - Senior telefonu pracují sociální pracovníci/ce jak ukládá zákon č. 108/2006 sb. zákon o sociálních službách.
Stáže a odborné praxe.
Na pracovišti telefonické krizové pomoci - Senior telefon přijímáme stážisty k absolvování odborné stáže. Vybíráme je z řad studentů VOŠ studia oboru sociální práce, nebo VŠ oboru sociální práce, sociální politiky, sociální pedagogiky, sociální péče a speciální pedagogiky. Stážisté procházejí vstupním pohovorem.
V případě zájmu o odbornou stáž se můžete obrátit na vedoucí Senior telefonu Magdalenu Pavlíčkovou magdalena.pavlickova@zivot90.cz.
Na jaké služby navazuje TKP Senior telefon v rámci zřizující organizace Života 90?
Individuálně přistupujeme k uživatelům podle problematiky, kterou přinášejí. Poskytujeme:
Odborné sociální poradenství, poradenství v oblasti domácího násilí, právní poradenství, psychologické poradenství, poradenství pro pečující, Centrum denních služeb a klub Kontakt.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
V případě nespokojenosti s poskytováním této služby, prosím využijte následujících odkazů, které Vás provedou procesem podání případné stížnosti.
Informace a postup pro podání stížnosti ZDE
Formulář pro podání stížnosti ZDE






