Jak služba funguje?
Život 90 provozuje službu tísňové péče od roku 1992. Za tuto dobu jsme ochránili životy tisíců seniorů a osob se zdravotním postižením.
Tísňová péče funguje ve dvou variantách – domácí a mobilní – na jednotném principu: uživatel, který se ocitne v tísni, zmáčkne tlačítko, které u sebe neustále nosí. Tlačítko vyšle signální alarm na dispečink tísňové péče. Tam jsou 24 hodin denně přítomny operátorky, které se s uživatelem spojí. Komunikují s ním a zjistí povahu problému, podle které pak zorganizují pomoc – kontaktují rodinu, záchrannou službu, policii atd.
Domácí tísňová péče
Je určena méně aktivním seniorům a osobám se zdravotním postižením, kteří žijí ve svých domovech, kde tráví většinu svého času sami. Služba je navázána na pevnou telefonní linku v bytě uživatele, nebo může být napojena přes samostatnou mobilní – GSM síť. Bezpečí uživatele významně doplňuje pohybové čidlo. To v případě několikahodinového nepohybu v bytě (když uživatel upadne a nestihne zmáčknout tlačítko nebo ho nemá u sebe), upozorní dispečink. Pomocí domácí verze tísňové péče pomůžeme navíc uživateli zabezpečit jeho byt před vloupáním. Pokud uživatel byt opouští (jde na nákup, odjíždí na víkend, cestuje do lázní), jednoduše zakóduje a byt je střežen. K tomuto zařízení je možnost připojení dalších komponentů například detektoru kouře. Příklad jednotlivých komponentů domácího zařízení
Příklad jednotlivých komponentů domácího zařízení
| ústředna (plastová skříňka) cca 20X15cm | systémový telefonní přístroj | pohyblivé čidlo |
|
| tlačítko na ruku | tlačítko na krk |
Mobilní tísňová péče
Navíc, pokud budete mít zájem, Vám v rámci poskytování služby, zajistíme do mobilního telefonu SIM kartu s neomezeným paušálem pro volání a SMS zprávy po celé ČR (operátor Vodafone).
Tísňová péče Života 90 má i chytré doplňky, které jsou zahrnuty v paušální platbě za službu.
• V určitých lokalitách mohou uživatelé služby využít možnosti uložení klíčů od bytu*. V případě jakýchkoliv komplikací je pak možné klíče vyzvednout a umožnit např. nenásilný vstup záchranné služby do bytu uživatele, i když ten není schopen sám otevřít.
• Všechny naše napojené uživatele jednou týdně obvoláváme, pokud o to mají zájem. Zjišťujeme, jak se jim daří, jaký je jejich aktuální zdravotní stav a poskytujeme jim sociální kontakt. Mnoho našich uživatelů se na svůj pravidelný telefonát velmi těší a považují ho za velký přínos této služby. Přínosem pro naši stranu zase je, že známe svoje uživatele a v případě nouze jim dokážeme o to efektivněji pomoci.
Před začátkem poskytování služby zájemce nejdříve kontaktuje sociální pracovnice, která zájemce detailně seznámí se službou, spolu vyberou vhodný typ zařízení a domluví si osobní schůzku za účelem sociálního šetření. Při osobní návštěvě dojde k individuálnímu nastavení služby a služba je „ušita zájemci na míru“.
Posledním krokem před využívám služby je montáž zařízení v bytě (v případě mobilní tísňové péče je zařízení předáno zájemci v den sociálního šetření).
* Platí pro Prahu, České Budějovice a Příbram












