Víte, jak by se mělo správně zacházet se seniory například v bance?

Jednání se zákazníkem seniorem se nám může zdát jako tvrdý oříšek a to mnohdy i zkušenému pracovníkovi.

Jedním z důvodů může být, že takový člověk působí nevrle, problematicky, náročně.

Možná ale stačí trochu vystoupit ze svého „komfortu“, vystoupit ze škatulek „mám na každého jen pět minut“ a „mezi námi musí být neprůstřelné sklo“ a pokusit se alespoň malinko vcítit do člověka, jedinečné osobnosti, která má sice nějakou komunikační bariéru, ale je to člověk jako každý jiný.

 

Možná si stačí představit, jak bychom chtěli, aby lidé komunikovali s naším rodičem nebo prarodičem. A ruku na srdce, prostředí, kde se zákazníky komunikujeme, skutečně nebývá právě nejvhodnějším.

 

Uveďme si nejčastější problémy: místo ve kterém i běžně slyšící člověk rozumí každé třetí slovo; obchodní podmínky napsané velikostí půl blechy jsou k přečtení jen těmi nejzdatnějšími; vyžadování podpisu u okénka od osoby, která má v každé ruce francouzskou hůl, na zádech plný batoh nákupu a tašku přes rameno; složité možnosti a pravidla našich služeb, které si mohou zapamatovat jen profesionálové.

 

Dnešní doba je zahlcená informacemi, ale velice skoupá na podání pomocné ruky a vlídné chování. Stačí ale jen málo, jen malé zamyšlení se nad tím, jak tomu druhému je, a situace se dá změnit. Jak aktivně chránit důstojnost lidí v seniorském věku, povzbudit jejich vůli si vyřizovat své záležitosti na úřadech, bankách a dalších institucích vyřizovat, tak jak byli zvyklí celý svůj život?

 

Jednání na úřadech je součástí běžného života. Zároveň se jedná o místo s určitou společenskou váhou, které je pro člověka ve vyšším věku možná jediné, kde uplatní svou schopnost jednat sám za sebe veřejně „dojdu si (sám, sama) vyřídit platby do banky“, „jdu si zařídit platební kartu“, „vyřídím si na úřadě příspěvek“, „vyzvednu si balík na poště“ atd.

 

V našem manuálu naleznete jednoduchá doporučení, která mohou komunikaci s člověkem ve vyšším věku usnadnit, nebo alespoň vést k zamyšlení nad jejich potřebami. Po pročtění manuálu si můžete ověřit, jestli byste v komunikaci se seniorem, jako zákazníkem, byli úspěšní. Zkuste si náš krátký test.

 

Partnerem je Ministerstvo práce a sociálních věcí.


Po
Út
St
Čt
So
Ne

Podpořte nás

KARTOU
PŘEVODEM
DMS ŽIVOT90

Klub přátel

 

© Copyright Život90 2008 - 2009.
Publikování nebo další šíření obsahu serveru Zivot90.cz je bez písemného souhlasu občanského sdružení Život90 zakázáno. Provozovatelé portálu zaručují všem uživatelům ochranu jejich osobních údajů. Provozovatelé nesbírají žádné osobní údaje, které jim uživatelé portálů sami dobrovolně neposkytnou.